Logo nedir? Sözcük demeı olarak asıl huzurlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak isim veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, sorunletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler sinein henüz çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren sorunletmelerin umumiyetle logoları kesimü temsil değer. Ancak birden lüks kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basitçe anlaşılır, hatırlanması basitçe, kabil olduğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine makul olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafırabıta gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu selen çok önemlidir.